2014. január 29., szerda

1. fejezet

Táskámmal a vállamon rohanok át a városon. Hátra sem nézek, csak futok, ahogyan a lábam bírja. Még magam sem tudom, hogy hová tartok, de valahogyan szabadulnom kell. Az épületek egyre nőnek, ahogyan közelebb érek hozzájuk, majd ahogyan lehagyom őket ismét összemennek. Már elhagytam a városom, de nem tudok megállni, mert tudom, hogy nem vagyok biztonságban. Mikor végül elfáradok, egy kocsmánál állok meg. Körbenézek, majd mikor megnyugodva látom, hogy sehol sincs senki, belépek az ajtón, melynek a tetején lévő csengő, abban a pillanatban megcsendül. Lihegve ülök le az egyik székre, és mivel nem akarok kockázatot vállalni, fejemre húzom a kapucnim. Látom, ahogyan minden szem rám szegeződik. Hangtalanul próbálok elvegyülni a tömegben, és nem nézek semerre, csak az étlap mögé bújva gondolkodom. Öt percet adok magamnak, hogy kitaláljam, hová megyek ezután. Most, hogy megszabadultam a gonosz apámtól, nem maradt más hátra, mint egy biztonságos lakhely keresése. Hirtelen egy idegen férfi lép mellém, és így szól:
- Leülhetek, kisasszony? Nincs több szabad asztal.
A kissé kövér alak elég rémisztően fest, ahogyan a kocsma ablakából átszűrődő fény megvilágítja hosszú szakállával fedett arcát. A szemöldöke aránytalanul nagy, az orra pedig rendkívül hegyes. A szaga sem túl bizalomgerjesztő, ugyanis bűzlik a piától. Bár nem túl szimpatikus számomra az ember, mégsem akarok bunkónak tűnni.
- Csak tessék! - bólintok.
A férfi ahelyett, hogy az előttem lévő üresen tátongó padra ereszkedne le, mellém gyömöszöli magát, és teljesen a sarokba szorít. Kissé kellemetlen számomra ez a helyzet, így minél udvariasabban próbálom megkérni, hogy helyezkedjen arrébb:
- Elnézést! - szorítom ki magamból valahogyan ezt a szót.
A férfi, mint ha meg sem hallaná, még jobban rám mászik.
- Elnézést! - kiáltom egy kicsit hangosabban.
Megint nem hall, így elvesztem a türelmem, és most már teljes energiámból üvöltöm:
- Arrébb tudná tolni a nagy seggét, uram?
A férfi meglepődve bámul rám, majd gyorsan felugrik, és mint aki ott sem volt, elsomfordál egy másik asztalhoz.
- Köszönöm. - motyogom magamban, és újra elmerülök gondolataimban.

Egyedül kell megtalálnom a helyem a nagyvilágban. Már nem számíthatok, a szinte terrorban élő anyámra, akit ugyanúgy, mint engem, vert a férje, azaz az apám. Volt, hogy olykor-olykor még a konyhakést is elővette, csak mert esténként eljárt a kocsmába inni, és nem éppen megfelelő állapotban tért haza, de anyám nem mert szólni sosem a rendőröknek, érthető módon. Utálom apámat. Az összes lila, kék vagy zöld foltom tőle származik, de ugyanez nem mondható el a karomon lévő vágásokról. Olykor-olykor, mikor már nem éreztem, hogy bármi is jobb lesz még, előkaptam a borotvát, és a pengéjével okoztam magamnak fájdalmat, amitől úgy éreztem jobb. Az iskolában mindig hosszú ujjú pólókban jártam, csak hogy ne lássák sebeimet. Sajnos nem csak ez volt a probléma apámmal, hanem lassan az én természetem is megváltozott, hála neki. Egyre bunkóbbá, és erőszakosabbá váltam, és már lassan az egész iskola megutált. Egyedül maradtam, és még édesanyám sem tudott segíteni, mert apa szinte teljesen összeverte. A ma este volt a legdurvább, ami feltette a pontot az i-re, ugyanis anyának eltörte a lábát is, meg a karját is. Ő mondta, hogy meneküljek el tőle, és azt ígérte, majd minden rendben lesz. Tudom, hogy ez nem igaz. Tudom, hogy már semmi nem lesz rendben, és biztos vagyok benne, hogy apa majd mindent meg fog tenni azért, hogy megkeressen engem, és pokollá tegye a további életem. Mert nekem, Sarah Artmensonnak az élete, még csak most kezdődik...

1 megjegyzés: